Pereiti į pagrindinį turinį

Finansiniai „Lietuvos draudimo“ 2021 metai – didėjo rinkos dalis ir klientų skaičius, šoktelėjo mokumo rodiklis, bendrovė augino ne tik įmokas, bet ir dirbo pelningai

2022-04-14

Didžiausia ir įkūrimo šimtmetį pernai šventusi Baltijos šalių draudimo įmonė AB „Lietuvos draudimas“ 2021 metus baigė turėdama 29,7 proc. šalies rinkos dalies. Pernai „Lietuvos draudimo“ (kartu su Estijos filialu) pajamos siekė 272,2 mEUR ir buvo 7,5 proc. didesnės nei 2020 metais. Bendrovės pasirašytos įmokos Lietuvoje 2021 metais augo 8,6 proc., tuo metu įmonės Estijos filialas pasirašė 3,4 proc. daugiau įmokų. Patirtos žalos grynąja verte išaugo 6,2 proc. iki 153,6 mEUR, o draudimo sąnaudos – 0,4 proc. (iki 74,4 mEUR, kai 2020 metais jos siekė 74,1 mEUR).

Pelnas augo 4,6 proc.

2021 metais „Lietuvos draudimas“ abiejose savo rinkose ne tik augino įmokas, tačiau ir dirbo pelningai. Audituotais duomenimis grynasis „Lietuvos draudimo“ pelnas, įskaitant ir Estijos filialo rezultatą, 2021 metais siekė 26,9 mEUR ir augo 4,6 proc. lyginant su prieš tai buvusiais metais. 

Pagal turimą šalies rinkos dalį ir toliau išliekame neabejotinu rinkos lyderiu. Pernai mes Lietuvoje rūpinomės 597 234 klientais, kurių skaičius palyginus su ankstesniais metais toliau stabiliai augo. Didžioji jų dalis yra individualūs klientai, o tai reiškia, kad Lietuvos gyventojai savo draudiku pirmiausia renkasi „Lietuvos draudimą“. Mus daugybę metų šalies gyventojai vertina palankiausiai ir laiko pačiu patikimiausiu draudimo sektoriaus prekės ženklu  – tą rodo ir naujausias gruodį atliktas tyrimas. Sutelkdami dėmesį į klientų poreikius, toliau sėkmingai geriname savo paslaugų kokybę ir prieinamumą, tai patvirtina ir pernai pasiektas „Klientų balso“ NPS rodiklis – jis siekė net 77 procentus,“ – sako „Lietuvos draudimo“ generalinis direktorius Kęstutis Šerpytis.

Sparčiausias augimas sveikatos draudimo rinkoje

Per 2021 metus privačių klientų skaičius sparčiausiai augo būsto, kasko, privalomojo civilinės atsakomybės draudimo produktuose. Juridinių klientų segmente didžiausias augimas buvo fiksuotas sveikatos ir kasko draudimuose.

„Bendrovės užimama sveikatos draudimo rinkos dalis pernai ūgtelėjo sparčiausiai iš visų draudikų, siūlančių šią paslaugą – nuo 15,2 proc. iki 17,5 proc., tai labai geras rodiklis įvertinant tai, kad mes patys paskutiniai Lietuvoje atėjome į šią rinką ir dabar turime joje itin tvirtas pozicijas. Visi mūsų produktai turi labai daug papildomų naudų ir mes jas kasmet papildome,“ – pabrėžia K. Šerpytis.

Saugi kapitalo pozicija

„Lietuvos draudimo“ vertė matuojama kasmet augančiomis pasirašytomis įmokomis – metinio augimo koeficientas CAGR 2014–2021 m. siekia 8,0 proc., o teigiamų finansinių rezultatų dėka nuosavo kapitalo pelningumo rodiklis ROE siekia 19,2 proc.. Bendrovė taip pat pasižymi stabilia ir saugia kapitalo pozicija – mokumo rodiklis 2021 metais buvo 163,7 proc. ir per metus išaugo 5,0 p.p.

2021 metais bendrovė tęsė konservatyvią investavimo politiką, koncentruodama investicijas į Europos vyriausybių skolos vertybinius popierius bei saugius stiprių įmonių vertybinius popierius.

„Sėkmingą ne gyvybės draudimo veiklos rezultatą ir stabilų pelną lėmė toliau augusios įmokos. Bendrovės fiksuotų sąnaudų kontrolė, efektyvumo didinimo veiksmai neleido išlaidų rodikliui didėti tiek pat ar daugiau nei augo pajamos, o tai lėmė mūsų pelningumo rodiklių gerėjimą. Be to, mes išskirtinai iš visų draudikų išlaikome itin aukštą mokumo kapitalo atsargą, užtikrinančią mūsų draudėjų saugumą ir pasitikėjimą mumis,“ – sako įmonės generalinis direktorius.

„Lietuvos draudimas“ už 2019-2020 metus pernai metais išmokėjo 15 mEUR dividendų. Už 2021 metus Valdyba šiemet rekomenduoja išmokėti 13,5 mEUR. Galutinė dividendų suma bus nustatyta remiantis Stebėtojų tarybos siūlymu ir Visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu.

Nauja strategija ateinantiems metams

2021-ųjų metų pabaigoje įmonė pasitvirtino naują strategiją 2022–2024 metams. Joje bendrovė įsivardino savo tikslus, susiedama juos ir su akcininko „PZU SA“ veiklos kryptimis.

„Ir toliau vykdysime nuoseklią veiklą, siekdami stabilaus augimo bei geriausios klientų patirties. Bendrovė dar daugiau dėmesio skirs tvarumo veikloms bei toliau kryptingai investuos į darbuotojų visoje Lietuvoje kompetencijas ir gerovę. Reikia pripažinti, jog šie metai visiems rinkos dalyviams bus sudėtingi dėl itin aukštos infliacijos. Taip pat, jau pirmą metų ketvirtį turėjome iššūkių su gamtos stichijomis – kaip niekada aktyviai siautę vėjai pridarė žalos mūsų klientams už 6 mEUR. Šiais sudėtingais laikais ir toliau rūpinsimės, kad mūsų apdraustų žmonių ateitis būtų saugi ir rami,” – užbaigia Kęstutis Šerpytis.

Atgal