Pereiti į pagrindinį turinį

AB „Lietuvos draudimas“ 2023 m. finansiniai rezultatai

2024-03-28

2023 m. „Lietuvos draudimas“ išlaikė stipraus rinkos lyderio poziciją, užimdamas 30 proc. ne gyvybės draudimo rinkos dalį Lietuvoje. Pernai toliau augo bendrovės klientų skaičius, buvo pasirašyta rekordinė draudimo įmokų suma, po nesėkmingų 2022 m. atsigavo investicijų portfelis, ir šie veiksniai generavo stiprų grynojo pelno rezultatą. 

Praėjusiais metais „Lietuvos draudimo“, skaičiuojant kartu su Estijos filialu, pasirašytos ne gyvybės draudimo įmokos siekė 415 mln. eurų arba 23 proc. daugiau nei 2022 m., kai bendrovės pasirašytos įmokos sudarė 338 mln. eurų. Pasirašytų įmokų augimas buvo fiksuotas ir Lietuvos, ir Estijos rinkose. 

Audituotais duomenimis, grynasis „Lietuvos draudimo“ pelnas, įskaitant Estijos filialo rezultatą, 2023 m. išaugo 55 proc. ir pasiekė 34 mln. eurų (2022 m. – 22 mln. eurų). 

Pelno didėjimui didžiausios įtakos turėjo toliau augusios pasirašytos įmokos, kurios yra pagrindinis draudimo verslo apimčių augimo veiksnys. Prie pelningumo taip pat prisidėjo fiksuotų sąnaudų ir žalų kaštų kontrolė, efektyvumo didinimo veiksmai ir griežtas rizikos vertinimas.

Praėjusiais metais „Lietuvos draudimo“ veikla abiejų šalių rinkose buvo pelninga ir valdant investicijų portfelį. Skaičiuojant kartu su Estijos filialu, iš investicinės veiklos bendrovės pasiektas pelnas siekė 5 mln. eurų, palyginti su 1 mln. eurų pelno 2022 m.

Bendrovė tęsė konservatyvią investavimo politiką, investicijas koncentruodama į Europos vyriausybių skolos vertybinius popierius ir saugius stabilių įmonių vertybinius popierius.

2023 m. „Lietuvos draudimo“ pelno mokesčio sąnaudos sudarė 5 mln. eurų (2022 m. – 3 mln. eurų).

2023 m. pabaigoje „Lietuvos draudimas“ turėjo 664 tūkst. unikalių klientų, kartu skaičiuojant fizinius ir juridinius asmenis. Palyginus su 2022 m. pabaiga, bendrovės unikalių klientų skaičius išaugo 2 proc. 

Pernai toliau augo klientams atlyginamų žalų suma. „Lietuvos draudimas“, skaičiuojant kartu su Estijos filialu, klientams atlygino 216 mln. eurų ne gyvybės draudimo nuostolių. Tai sudaro 25 proc. daugiau nei 2022 m., kai buvo atlyginta 173 mln. eurų.

2023 m. pabaigoje apie 80 proc. privačių „Lietuvos draudimo“ klientų Lietuvoje aktyviai naudojosi žalų registravimo galimybėmis savitarnos svetainėje, ir 7 iš 10 klientų Lietuvoje nereikėjo tiesioginio kontakto su žalų ekspertu, kad būtų išmokėta draudimo išmoka. 

„Lietuvos draudimo“ klientams buvo pristatyta nauja išmanioji programėlė, kuri leidžia klientams greitai ir patogiai peržiūrėti turimo sveikatos draudimo sąlygas, limitus ir likučius, bei teikti prašymus dėl išlaidų kompensavimo. 

2023 m. rudenį pradėjo veikti naujas „Lietuvos draudimo“ biurų kompleksas B10, įsikūręs Vilniaus senamiestyje. Tai keturių pastatų kompleksas, kurį sudaro du administraciniai ir du gyvenamosios paskirties pastatai. Bendra B10 projekto investicija viršijo 20 mln. eurų.

Kęstučio Šerpyčio, AB „Lietuvos draudimas“ generalinio direktoriaus ir valdybos pirmininko komentaras:

„Praėjusiais metais pasiekėme išskirtinių pardavimo ir pelningumo rezultatų − pirmą kartą istorijoje Lietuvoje viršijome 300 mln. eurų pasirašytų įmokų sumą. Privačių klientų srityje bendra įmokų suma labiausiai augo transporto, būsto ir asmens draudimo produktų srityse. Juridinių klientų segmente didžiausias augimas fiksuotas turto, sveikatos, transporto produktų srityse.

2023 m. buvo jaučiamas kainų augimo veiksnys, o ypač didėjo statybų sektoriaus, automobilių detalių kainos, remonto darbų įkainiai. Šiuos iššūkius valdėme pasitelkdami draudimo rizikos vertinimo priemones ir taikydami stipresnę išlaidų kontrolę. Kitas praėjusių metų iššūkis buvo susijęs su palūkanų normų augimu ir vertybinių popierių rinkos nuosmukiu, todėl investavome atsargiai ir investicijas diversifikavome. 

Pernai ypač daug dėmesio skyrė klientų aptarnavimo kokybei – tobulinome ir plėtėme turimas programas ir priemones, kad jos būtų inovatyvios ir atlieptų klientų poreikius. Be to, ieškojome sprendimų, kaip draudimo paslaugas suteikti patogiau, greičiau ir paprasčiau, o žalas atlyginti dar sparčiau. Pernai klientams pristatėme naują išmaniąją programėlę. 

Savo veikloje ir organizacijos kultūroje taikome tvarios ir saugios gyvensenos principus. Klientams pasiūlėme 3 tvarius draudimo pasiūlymus klientams, perkantiems būsto, kasko ir verslo turto draudimo produktus. 100 proc. mūsų perkamos elektros energijos yra generuojama iš žaliosios energijos šaltinių, ir 2023 m. pasirašėme sutartį dėl dalies saulės elektrinės įsigijimo nutolusiame saulės elektrinių parke. 

Nuolat daug dėmesio skirdami darbuotojų sveikatai ir ugdymui, sulaukėme įvertinimo − Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose gavome „Metų darbovietės 2023“ apdovanojimą. Investavimas į darbuotojų gerovę, specialistų ugdymą ir toliau išliks viena iš prioritetinių mūsų sričių“. 

Atgal