You are here

Per dovanų pirkimo įkarštį „Lietuvos draudimas“ atkreipia dėmesį į pavojų automobilių stovėjimo aikštelėse 2019 12 20

Gruodis – intensyvus dovanų paieškų ir pirkimo metas. Artėjant Kalėdoms prekybos centruose išauga lankytojų srautas, o stovėjimo aikštelėse prie parduotuvių padaugėja automobilių ir susidaro spūstys. „Lietuvos draudimas“ įspėja, kad šiuo metų laiku didėja rizika automobilio durelėmis apgadinti kitą transporto priemonę. Brangiai gali kainuoti net ir nestiprus smūgis.

„Dažnai tokio pobūdžio incidentai nutinka perpildytose automobilių stovėjimo aikštelėse, kai žmonės skuba ir neatkreipia dėmesio, koks atstumas yra iki šalia stovinčio automobilio. Dalį žalų sukelia vaikai, kurie atidaro dureles, bet jų neprilaiko, todėl apgadinama greta stovinti transporto priemonė“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Praėjusių metų gruodį registruotas atvejis, kai užkliudęs kitą automobilį durelėmis „Lietuvos draudimo“ klientas sukėlė nuostolių už daugiau nei 1 tūkst. eurų.

Neatsargus judesys durelėmis gali kainuoti daugiau nei 1 tūkst. eurų

„Tiek vairuotojo, tiek keleivių atidaromomis durimis padaryta žala „Lietuvos draudimo“ klientams yra atlyginama pagal privalomąjį transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimą. Tokie įvykiai yra laikomi draudžiamaisiais“, – aiškina A. Juodeikis.

Dažniausiai per incidentus stovėjimo aikštelėse pažeidžiamas automobilio dažų sluoksnis, įlenkiamas, apgadinamas sparnas arba durelės.

„Per apsipirkimo įkarštį neretos situacijos, kai atidaryti ir prilaikyti dureles yra sudėtinga, nes rankose – krepšiai su pirkiniais. Tad atidarant dureles užtenka neatsargaus judesio ar stipresnio vėjo gūsio, kad nukentėtų svetimas turtas“, – pastebi A. Juodeikis.

Tiesa, jei svetima transporto priemonė bus apgadinta, pavyzdžiui, vežimėliu ar pirkinių krepšiu, žala bus atlyginta tik tiems asmenims, kurie yra apsidraudę asmens civilinės atsakomybės draudimu.

Kaltininkai ne visada prisipažįsta

Anot draudimo eksperto, taip pat pasitaiko atvejų, kai klientai pastebi, jog stovėjimo aikštelėje žala buvo padaryta jų automobiliui, o kaltininkas dingęs arba padaryta žala paaiškėja vėliau. Tokiais atvejais labai praverčia kasko draudimas, kuris atlygina kliento patirtą žalą.
„Ar patyrėte žalą, ar sukėlėte žalą kitam – visada užfiksuokite įvykio faktą, mobiliuoju telefonu nufotografuokite apgadinimus ar kitus nuostolius ir iškart kreipkitės į draudimo bendrovę. Be poilsio dienų visą parą dirbantys konsultantai jums patars, ką daryti toliau“, – teigia A. Juodeikis.

Anot „Lietuvos draudimo“ atstovo, apgadinus svetimą automobilį ir turtą niekada negalima pasišalinti iš įvykio vietos, nes tai užtraukia labai rimtas pasekmes.

„Dauguma aikštelių prie parduotuvių yra filmuojamos, taip pat visada būna liudininkų, todėl atsakomybės išvengti nepavyksta“, – konstatuoja A. Juodeikis.

Jo teigimu, nukentėjusiam asmeniui paliktas raštelis – taip pat ne išeitis, nes nesušvelnina pažeidimo ir nepadeda išvengti administracinės atsakomybės.

Draudimo ekspertas dalinasi 5 patarimais, kurie gali padėti nuo tokių situacijų apsisaugoti:

  1. Vietą automobiliui rinkitės atidžiai. Jei matote, kad išlipti bus sudėtinga, pirma išlaipinkite keleivius ir tik tuomet pastatykite mašiną į tarpą tarp kitų transporto priemonių.
  2. Įvertinkite oro sąlygas. „Lietuvos draudimo“ klientų patirtis rodo, kad dalis brangiai kainuojančių nuostolių sukeliama, kai dureles iš rankų išplėšia stiprus vėjo gūsis.
  3. Stebėkite vaikus. Įspėkite vaikus, kad jie būtų atsargūs lipdami iš automobilio ir tvirtai laikytų dureles. Atsižvelgdami į konkrečią situaciją, padėkite vaikams išlipti iš automobilio.
  4. Neapsisunkinkite. Jei įsigijote daugiau prekių, nei planavote, nepamirškite, kad galite pasinaudoti parduotuvių vežimėliais. Tai nesuvaržys Jūsų laisvės – visada turėsite laisvą ranką, kuria galėsite patogiai atsidaryti dureles.
  5. Planuokite laiką. Į parduotuves stenkitės nevažiuoti piko metu, kai automobilių stovėjimo aikštelės yra perpildytos, sunku rasti vietą mašinai statyti, laiką tenka gaišti eilėse. Stenkitės pirkinius susiplanuoti iš anksto ir neatidėlioti dovanų pirkimo paskutinėmis dienomis.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 582 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1000 darbuotojų, Lietuvoje draudikė užima 30 proc. ne gyvybės draudimo rinkos. „Lietuvos draudimas“ yra pelnęs Geriausio darbdavio 2018 apdovanojimą Baltijos šalyse. „Lietuvos draudimo“ paslaugas renkasi 40 proc. visų apsidraudusiųjų Lietuvoje, o kitiems bendrovę rekomenduoja 9 iš 10 klientų. „Lietuvos draudimas“ kasdien padeda 430 savo klientų.